Apie tai turi žinoti kiekvienas: kaip mus apgaudinėja prekybos centrai!


Patinka? Duok Like!
[fblike]

Kilogramas, bet ne visai

Kokie naivūs žmonės, kurie šventai tiki, kad juos apgauti („apsverti“) gali tik turguje ar gatvės kioskeliuose! Iš tikrųjų ir solidžiuose prekybos centruose jus lengvai (dažniausiai su džiaugsmu!) apskaičiuos.

Pavyzdžiui, vaisiai ir daržovės turi polinkį džiūti. Tarkime, į sandėlį atvežė 50 kg šviežių bananų, po savaitės jie šiek tiek sudžiūvo ir palengvėjo keliais kilogramais. Kai ateina laikas ataskaitoms, šis faktas būtinai išaiškėja ir pardavėjams tenka skirtumą padengti iš savo kišenės. Todėl tokie produktai iš anksto rūpestingai supakuojami į rezgines, prie jų priklijuojama etiketė su nurodytu svoriu ir kaina. Paskui vaisiai, nepaisant džiūvimo, klusniai laukia savo pirkėjo.

Jeigu produktas būna supakuotas į plastiką iš anksto arba pakuojamas parduotuvėje jūsų akyse, pavyzdžiui, gabalėlis dešros ar žuvies, tai tikimybė, kad jus apskaičiuos siekia beveik 100 proc. Tai įvyksta todėl, kad produktas sveriamas kartu su putų plastiko padėklu ir pakavimo plėvele, kurių svoris gali siekti nuo 10 gramų. Bet kuriuo atveju jūs sumokate už papildomus 10 gramų dešros ar žuvies.

„Sena“ kaina

Klasikinis metodas, naudojamas daugumoje parduotuvių, yra banalus: kaina mokėjimo čekyje didesnė, nei nurodyta vitrinoje prie prekės. Kai pirkėjas atkreipia kasininkės dėmesį (jei apskritai atkreipia), ji nekalta veido išraiška paaiškina, kad pasikeitė kaina, kad šio produkto kitas kodas, kad supainiotos kainų lentelės ar dar ką nors panašaus. Visais atvejais sumokate daugiau. Net jei atsisakysite mokėti, daugiau už tą prekę sumokės kitas, ne toks priekabus pirkėjas.

Vartotojų teisių apsaugos specialistai pataria jokiu būdu nepakliūti š tokius spąstus, net jei pardavėja sako tiesą ir kainos nuorodos iš tikrųjų nespėjo pakeisti, tai vis tiek yra parduotuvės problema. Jūsų pareiga sumokėti tą kainą, kuri nurodyta prie prekės vitrinoje. Tai jūsų teisė ir reikalaukite jos! Nieku būdu nesutikite mokėti daugiau! Ne tik savo, bet ir kitų pirkėjų labui.

Sumokama už kitą!

Kartais kasininkas gali neprimygtinai paskatinti jus sumokėti už prieš jus eilėje stovėjusio žmogaus pirkinį (žinoma, antrą kartą).

Pasitaiko pardavėjų, kurie specialiai (retai – netyčia) pamiršta panaikinti informaciją apie ankstesnio pirkėjo pirkinius ir prideda juos prie jūsų produktų. Kai užsilikęs pirkinys būna smulkus – o į tokius paprastai specializuojasi pardavėjai! – pavyzdžiui, jogurto indelis, tai pirkėjas dažniausiai net nepastebi čekyje svetimos prekės. O jei pastebi, tai neretai jau išėjęs iš parduotuvės. Tokiais atvejais jis nieko negalės įrodyti, prekybos centro personalas įtikins jį, kad tą mažą jogurto indelį jis jau seniai išgėrė.

Kramtomoji guma už šokolado kainą

Šiuo atveju pardavėjai žaidžia su prekių brūkšniniais kodais, „atsitiktinai“ ranka surinkdami kitos, brangesnės prekės kodą.

Dažni atvejai, kai kasininkai stengiasi parduoti kokį nors čiulpinuką už šokolado kainą. Pagauti teisinasi, jog abiejų prekių brūkšniniai kodai labai panašūs, skiriasi tik vienu skaitmeniu.

Didžiausia tikimybė pakliūti ant tokio „kabliuko“ yra mėsos ar daržovių skyriuose. Sverdamas ant elektroninių svarstyklių kilogramą mėsos ar obuolių, pardavėjas gali specialiai išmušti brangesnės rūšies mėsos ar apelsinų kainą.

Kaip elgtis pirkėjui?

Svarbiausias principas – nesigėdinti skaičiuoti savo pinigus . Vartotojų teisių gynėjai siūlo patiems antrą kartą pasverti prekes arba vaikščioti po prekybos centrą su kalkuliatoriumi ir suskaičiuoti pirkinių kainą. Tada priėję prie kasos jau būsite pasirengę kovai už savo teises (arba prieš savo mulkinimą). Jei čekio suma ir jūsų apskaičiuota nesutaps, galėsite drąsiai kovoti už savo centus. Svarbiausia suskaičiuokite atidžiai, kad patys neapsikvailintumėte.

Apskritai stenkitės neprisikrauti pilno vežimėlio pirkinių. Kuo daugiau prekių, tuo didesnė tikimybė, kad būsite apgauti!

Komentarai